Doręczenia elektroniczne - wpływ regulacji na procedurę administracyjną i procedurę egzekucji administracyjnej

Termin: 2.10.2023 r.

Czas szkolenia: 9:00 – 14:00 / Miejsce: online

CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest przedstawienie regulacji dotyczących ustawy o doręczeniach elektronicznych
i zmianach w Kodeksie postępowania administracyjnego, związanych z wejściem w życie tej ustawy,
a także:
- poznanie obowiązków podmiotów publicznych, wynikających z wprowadzenia ustawy o doręczeniach
elektronicznych,
- omówienie kwestii wyłączeń spod doręczeń, konsekwencji wynikających z wpisania adresu do bazy adresów elektronicznych,
- przedstawienie regulacji dotyczących publicznej usługi hybrydowej, opłat za przekazywanie korespondencji, administrowania i zarządzania skrzynką doręczeń, postępowań reklamacyjnych, wskazanie zakresu odpowiedzialności podmiotów za nieprawidłowości czy uzyskanie odpowiedzi
na pytania związane z tematyką szkolenia.

GRUPA DOCELOWA
Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników administracji publicznej w praktyce stosujących rozwiązania omawianej ustawy, w tym szczególnie: kierowników jednostek, dyrektorów generalnych, dyrektorów, naczelników, pracowników departamentów i wydziałów organizacyjno-prawnych, sekretarzy, kanclerzy oraz innych pracowników upoważnionych do wydawania decyzji w formie dokumentu elektronicznego, koordynatorów czynności kancelaryjnych.

PROGRAM

  1. Podstawa prawna założenia  ustawy o doręczeniach elektronicznych, cel i przedmiot regulacji i wyłączenia spod jej przepisów.
  2. Usługi zaufania E-IDAS a doręczenie elektroniczne.
  3. E- PUAP a nowa skrzynka do doręczeń elektronicznych - ewolucja procesu.
  4. Sposoby doręczeń przewidziane w ustawie z dnia 18.11.2020r. o doręczeniach elektronicznych. Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa.
  5. Definicja dokumentu elektronicznego, elektronicznego dowodu doręczenia, wysłania.
  6. Moment zastosowania przepisów prawa o doręczeniach elektronicznych – obowiązki organów administracji publicznej.
  7. Skrzynka do doręczeń i adres do doręczeń.
  8. Baza adresów elektronicznych.
  9. E- identyfikacja podmiotów (rodzaje podpisów i pieczęci elektronicznych, zasady funkcjonowania konta powiązanego z ePUAP).
  10. Operator wyznaczony – kto nim jest, nowe role i obowiązki.
  11. Świadczenie usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej.
  12. Zasady odpowiedzialności operatora wyznaczonego oraz postępowanie reklamacyjne.
  13. Systemy teleinformatyczne wspierające świadczenie usług doręczeń elektronicznych.
  14. Zmiany wdrożone do regulacji Kodeksu postepowania administracyjnego (wejście w życie 1.07.2021r.- art. 14, 33,35,37,39,391,393,394 i kolejne.
  15. Zmiany wdrożone do regulacji ustawy o postepowaniu egzekucyjnym w administracji od 1.07.2021- art. 17 c, art. 26§ 5c i §5d.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt                                                                             
jednej osoby –  490 zł netto + 23 % VAT
dwóch osób – 450 zł/os netto + 23 % VAT

Do podanej wyżej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje:
- koszt uczestnictwa online (MS Teams),
- materiałów szkoleniowych oraz certyfikatu poświadczającego udział w webinarze w wersji elektronicznej (PDF).

Termin
Zajęcia odbywać się będą w godzinach 9:00 - 14:00.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł  przeprowadzić.

Kontakt
Zgłoszenie uczestnictwa przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:
Żaneta Szyszka
tel. 22/ 464 97 05
tel. kom. 572 542 049
e-mail: zaneta.szyszka@irip.pl

Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane na po-twierdzeniu konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników. Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury.

Dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe oraz link z dostępem do platformy szkoleniowej.

Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.

Zgłoszenie uczestnictwa (karta zgłoszeniowa)
Oświadczenie VAT (do pobrania)