Podatek VAT - zmiany w 2019 r. oraz planowane od 2020 r.
- likwidacja odwrotnego obciążenia
- nowa matryca stawek podatku VAT od 2020 r.
- funkcjonowanie rachunków bankowych – zmiana od września 2019
- zmiany w zakresie rozliczania deklaracji i JPK
Termin: 5.09.2019r. / Miejsce: Poznań
Termin: 4.10.2019r. / Miejsce: Katowice
1. Projektowane zmiany w zakresie likwidacji odwrotnego obciążenia:
• zasada „odwrotne obciążenie” – dla kogo obecnie?
• nowy załącznik nr 14 do Ustawy o VAT – jakie usługi podlegają nowej zasadzie? – problemy interpretacyjne
• PKWiU a podleganie podatkowi VAT
• założenia odwrotnego obciążenia dla usług budowlanych i remontowych świadczonych dla Zamawiających, Wykonawców i odbiorców końcowych;
• wygląd faktury po zmianach;
• deklaracja VAT-27 do usług rozliczanych na zasadzie odwrotnego obciążenia;
• odwrotne obciążenie w przypadku innych transakcji, np. sprzedaż złomu, blach, itp.;
• problemy praktyczne związane ze zmianami zasady: obowiązek podatkowy, usługa według PKWiU a usługa wykonana, zapisy w umowach;
• propozycja likwidacji odwrotnego obciążenia i wprowadzenia zasady ogólnej wraz z obowiązkowym split paymentem – założenia projektu
2. Funkcjonowanie rachunków bankowych – zmiana od września 2019:
• podmioty wyrejestrowane, wykreślone, przywrócone wykazywane przez MF;
• pełne dane kontrahenta: nazwa, adres, rachunek bankowy;
• zapłata na rachunek bankowy inny niż podany przez MF – wyłączenie z KUP;
• odpowiedzialność płacącego za zobowiązania sprzedającego;
• funkcjonowanie rachunków bankowych i nowe obowiązki zgłoszeniowe
3. Split payment jako obowiązek po likwidacji odwrotnego obciążenia:
• wpłaty na rachunek VAT sprzedającego przy dedykowanym przelewie kupującego;
• dysponowanie rachunkiem VAT przez podatnika czy jednak przez urząd skarbowy? - praktyka
• projektowana możliwość zapłaty z rachunku VAT innych podatków i ZUS – czy na pewno?;
• wniosek o zwrot z rachunku VAT tylko do urzędu skarbowego;
• zapłaty z rachunku VAT faktur zakupowych – skutki praktyczne.
• przelew zwykły – brutto na rachunek bieżący, czy możliwe?;
• dedykowany przelew bankowy;
• zapłata za kilka faktur – czy możliwa przy dedykowanym przelewie bankowym?
• płatność gotówką;
• zapłata za pomocą karty płatniczej oraz inne formy płatności a split payment;
• pomyłkowa wpłata kwoty netto na Rachunek VAT a podatku VAT na konto bieżące – co dalej?
• funkcjonowanie księgowań automatycznych wpłat na rachunek bankowy a split payment;
• rozliczanie rozrachunków po wprowadzeniu podzielonej płatności.
4. E-paragon i nowa kasa fiskalna – uchwalone zmiany obowiązujące od maja 2019 r.:
• zwolnienie z posiadania kasy fiskalnej do końca 2019 r. – co uległo zmianie?;
• przepisy przejściowe dotyczące wdrażania kas fiskalnych – kiedy dla usług budowlanych, najmu i innych usług;
• kasa fiskalna – kiedy zwolnienie a kiedy wyłączenie ze zwolnienia?
• E-paragon – zasady wystawiania i wysyłania;
• sposoby wysyłki e-paragonu;
• zmiany w zakresie obowiązków związanych z kasami fiskalnymi: zgłaszanie, serwisowanie, itp.
• sankcje za brak e-paragonów.
5. Faktura elektroniczna przy zamówieniach publicznych – zmiana od 18 kwietnia 2019 r. a praktyczne stosowanie nowych zasad:
• pojęcie e-faktury wynikające z nowej ustawy;
• obowiązki dla zamawiających;
• uprawnienia dla wykonawców;
• struktura efaktury podana przez Ministra cyfryzacji;
• zasady funkcjonowania nowej platformy związanej z efakturami;
• problemy techniczne efaktur;
• inne sposoby wysyłania faktur – czy znikają?
6. Nowa matryca stawek podatku VAT od 2020 r.:
• stawka podstawowa 23% jako zasada;
• zmiany w zakresie katalogu usług i towarów funkcjonujących z obniżonymi stawkami VAT;
• poszczególne rodzaje transakcji a stawka podatku VAT;
• co zostaje podniesione do stawki podstawowej;
• co zostaje obniżone?
• przepisy przejściowe obowiązujące przy wdrażaniu matrycy.
7. Zmiany w zakresie rozliczania deklaracji i JPK:
• likwidacja niektórych deklaracji VAT;
• jakie deklaracje zostają?
• nowy JPK_VDEK – zasady wypełniania;
• przepisy przejściowe – równoległa możliwość stosowania nowych i starych zasad.
8. Pytania i odpowiedzi – dyskusja uczestników.
- jednej osoby - 590 zł netto + 23 % VAT
- dwóch osób z jednej firmy - 550 zł/os netto + 23 % VAT
UWAGA OFERTA FIRST MINUTE!
- Przy zgłoszeniach na 14 dni przed szkoleniem obowiązuje cena promocyjna – 490 zł/os netto + 23 % VAT*
*podane rabaty nie sumują się
Cena obejmuje: koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu. Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.
Termin
Zajęcia odbywać się będą w centrum miasta w godzinach: 10:00 – 16:00.
O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.
Kontakt
Zgłoszenia przyjmuje:
Olga Łukaszewska
tel. (22) 46-49-709;
fax (22) 46-49-752
e-mail: olga.lukaszewska@irip.pl
Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury. Rezygnacje przyjmujemy pisemnie najpóźniej na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % opłaty
Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.