Sprawozdania elektroniczne wg Ustawy o Rachunkowości

– wymagania i wsparcie informatyczne procesu generowania i publikacji sprawozdania

Termin: 23.03.2020r. / Miejsce: Warszawa

CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia jest przygotowanie słuchaczy do kompleksowej implementacji procesu obsługi e-sprawozdań (end 2 end) przy pomocy narzędzi informatycznych lub dedykowanych usług zgodnie z wymaganiami prawnymi i technicznymi w zakresie ustawy o rachunkowości (UoR). Słuchacze powinni znać  podstawowe akty prawne z zakresu e-sprawozdawczości. Słuchacze nie muszą posiadać wiedzy  w zakresie narzędzi IT do generowania plików e-sprawozdań, podpisywania plików XML za pomocą podpisu elektronicznego lub Profilu Zaufanego.

GRUPA DOCELOWA

Odbiorcami szkolenia są spółki zobowiązane do publikacji swoich sprawozdań finansowych w postaci elektronicznej, sporządzanych w oparciu o polskie zasady rachunkowości oraz przesyłania ich do odpowiedniego organu nadzoru, w szczególności: KRS, KAS, US oraz przedstawiciele firm audytorskich i biur rachunkowych obsługujących te podmioty. Szkolenie może  być przydatne również w przypadku przekazywania innych informacji finansowych np. raportów okresowych przekazywanych przez spółki notowane na GPW lub informacji statystycznych o zbliżonym charakterze.

PROGRAM

  1. Wprowadzenie.

Wymagania UoR – wymagania dotyczące zakresu i formy sprawozdania skonsolidowanego i jednostkowego, sprawozdania z działalności, struktury logicznej i formatu danych oraz sposobu podpisywania.

Wybrane aspekty prawne i technologiczne powiązane z procesem generowania i publikacji sprawozdania z szczególnym uwzględnieniem wymagań bezpieczeństwa (integralność, niezaprzeczalność danych weryfikowana za pomocą certyfikatów elektronicznych) oraz znanych warunków korzystania z usług systemów teleinformatycznych przygotowanych do odbioru e-sprawozdań.

  1. Opis procesu generowania i publikowania sprawozdania
  • Prezentacja ramowego modelu procesu, ról i odpowiedzialności aktorów procesu, narzędzi IT, w szczególności dedykowanych do:
  • Generowania pliku XML zgodnego z schematem XSD e-sprawozdania
  • Obsługi załączników np. PDF,
  • Weryfikacja i podpisywanie sprawozdania przez audytora
  • Podpisywanie sprawozdania przez zarząd
  • Wysyłki sprawozdania do KRS
  • Wysyłki sprawozdania do MF
  • Publikacji sprawozdania
  1. Część praktyczna
  • Prezentacja systemu do tworzenia sprawozdania UoR
  • Podpisywanie e-sprawozdania
  • Przeglądanie e-sprawozdania
  • Weryfikowanie (*) e-sprawozdania
  • Podsumowanie

Podsumowanie kluczowych informacji , sesja pytań i odpowiedzi.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa

• jednej osoby -  790 zł netto + 23 % VAT

• dwóch osób z jednej firmy - 750 zł/os netto + 23 %VAT

Uwaga! Cena promocyjna 700 zł netto przy zgłoszeniu na 14 dni przed szkoleniem.

Do podanych wyżej cen nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane
w co najmniej 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje: koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu.
Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.

Termin:
Zajęcia odbywać się będą w centrum w/w miast w godzinach: 10.00 – 16.00.

O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.

Kontakt
Zgłoszenie uczestnictwa przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:

Katarzyna Zielińska
tel. 22/ 46-49-709
e-mail:katarzyna.zielinska@irip.pl

Dane do przelewu

Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane na potwierdzeniu konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.

Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury. Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100% opłaty.