Akcja bilans - zamknięcie roku 2022 w JST
Akcja bilans - zamknięcie roku 2022 oraz inwentaryzacja w jednostkach sektora finansów publicznych
Termin: 28.02.2023 r. - online
Zajęcia odbywać się będą w godzinach: 9:00 – 15:00.
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest omówienie zmian w podstawach prawnych w zakresie finansów publicznych mających wpływ na prawidłowe zamknięcie roku, a także czynności właściwych związanych z zakończeniem roku 2022, wybranych zapisów polityki rachunkowości oraz przygotowanie do sporządzenia rocznej sprawozdawczości finansowej za rok 2022 - analiza wzorów sprawozdań i powiązanie danych sprawozdawczych z prawidłowo prowadzoną księgowością budżetową.
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane jest do dyrektorów jednostek, dyrektorów finansowych, skarbników, głównych księgowych, kwestorów, pracowników działów księgowości.
PROGRAM SZKOLENIA
- Obowiązki i odpowiedzialność kierownika jednostki i głównego księgowego za rachunkowość i sprawozdawczość jednostki budżetowej.
- Nadrzędne zasady rachunkowości oraz zasady wyceny aktywów i pasywów obowiązujące w rachunkowości budżetowej.
- Czynności przygotowawcze związane z zakończeniem roku budżetowego.
- Inwentaryzacja składników aktywów i pasywów jednostki.
- Czynności właściwe związane z zakończeniem roku 2022.
5.1 Weryfikacja księgowania i rozliczenia dochodów i wydatków budżetowych zrealizowanych
przez jednostki budżetowe,
5.2 Weryfikacja księgowania należności budżetowych podatkowych, należności
publicznoprawnych niepodatkowych, należności cywilnoprawnych oraz weryfikacja
prawdopodobieństwa ich uzyskania.
5.3 Weryfikacja księgowania zobowiązań budżetowych i zaangażowania budżetu.
5.4 Weryfikacja księgowania aktywów trwałych i obrotowych oraz typowe nieprawidłowości
występujące w jednostkach w zakresie przepisów dotyczących zasad zarządzania mieniem
5.5.Weryfikacja księgowania przychodów i kosztów oraz rozliczeń międzyokresowych. - Przygotowanie do sporządzenia rocznej sprawozdawczości finansowe
jza rok 2022 - analiza wzorów sprawozdań i powiązanie danych sprawozdawczych z prawidłowo prowadzoną księgowością budżetową.
6.1 Bilans z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego.
6.2 Bilans jednostki budżetowej, samorządowego zakładu budżetowego.
6.3 Rachunek zysków i strat.
6.4 Zestawienie zmian w funduszu jednostki.
6.5 Informacja dodatkowa. - Obowiązek publikacji sprawozdań.
- Pytania
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt:
• jednej osoby - 490 zł netto + 23 % VAT
• dwóch osób - 450 zł/os. netto + 23% VAT
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia. Do podanej wyżej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Płatności: należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia - na wskazany na potwierdzeniu numer konta.
Warunki rezygnacji: rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem szkolenia. Po tym terminie rezygnacja wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia w 100 %. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Zgłoszenie powinno zawierać: temat szkolenia, datę szkolenia, imię i nazwisko uczestnika, dane do wystawienia faktury.
Dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe oraz link z dostępem do platformy szkoleniowej.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania, w przypadku gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł go przeprowadzić.
Zgłoszenie uczestnictwa(karta zgłoszeniowa)
Oświadczenie VAT (do pobrania)
Kontakt:
Zgłoszenia przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:
Robert Witkiewicz
tel. (22) 46-49-718
fax (22) 46-49-752
e-mail: robert.witkiewicz@irip.pl