Wyodrębniona ewidencja księgowa projektów unijnych

 

Termin: 5.03.2020 r. / Miejsce: Katowice

           26.03.2020r. / Miejsce: Warszawa

CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom szkolenia zasad prowadzenia wyodrębnionej księgowości projektów unijnych, w tym: zasad rachunkowości, sposobu jak należy kwalifikować dotacje do przychodów oraz metody jej ewidencji, jak przygotować dokumenty potwierdzające poniesienie wydatków zgodnie z nowelizacjami przepisów, jak wprowadzić wyodrębnienie ewidencji oraz kodu księgowego i przedstawienie najczęściej popełnianych błędów.

GRUPA DOCELOWA

Szkolenie adresowane jest do skarbników, księgowych oraz pracowników służb finansowych, kontrolnych i departamentów unijnych  jednostek samorządu terytorialnego i samorządowych jednostek organizacyjnych (jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych) a także księgowych oraz pracowników służb finansowych, kontrolnych i departamentów unijnych administracji rządowej i jednostek podległych, realizujących projekt unijne.

PROGRAM SZKOLENIA

  1. Cel i podstawa prowadzenia wyodrębnionej księgowości projektu w prawie unijnym i polskim.
  2. Polityka rachunkowości.
  3. Podstawowe zasady rachunkowości.  
  4. Metody ewidencji przychodów z dotacji.    
  5. Moment zakwalifikowania dotacji do przychodów.   
  6. Ewidencja przychodów w projekcie unijnym
  7. Ewidencja zwrotu dotacji  
  8. Zasady ewidencji kosztów finansowanych dotacją:   

             a) ewidencja kosztów w przypadku dotacji do aktywów,

             b) ewidencja kosztów w przypadku dotacji do przychodów.   

        7)  Ewidencja środków trwałych oraz ich umorzenie,

        8)  Kod księgowy:

       - Kod księgowy w ramach systemu księgowego,

       - Kod księgowy poza systemem księgowym.

  1.  Kwestie szczegółowe związane z wprowadzeniem wyodrębnionej ewidencji lub kodu księgowego:

a) Wyodrębnienie operacji mających miejsce przed podpisaniem umowy,

b)   Obowiązek wyodrębnienia wszystkich kosztów (kwalifikowanych i niekwalifikowanych),

c) Konsekwencje związane z brakiem prowadzenia przez beneficjenta wyodrębnionej ewidencji,

d) Warunki przeksięgowań wydatków zaewidencjonowanych na “7” i “9” po zakończeniu roku budżetowego.

  1.  Kontrola prawidłowości zastosowania wyodrębnionej ewidencji i kodu księgowego.
  2. Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej i kodu księgowego.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa:
- jednej osoby 490zł netto +23% VAT,
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 450 zł/os netto +23% VAT

Do podanych wyżej cen nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwow szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu. Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.

Termin
Zajęcia odbywać się będą w centrum miasta w godzinach: 9:00 – 16:00.
O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.

Kontakt
Zgłoszenia przyjmuje:

Monika Melon
tel. 22/ 46-49-719
kom. 508-083-523
monika.melon@irip.pl

 

Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury. Rezygnacje przyjmujemy pisemnie najpóźniej na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % opłaty

Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.

Karta zgłoszenia na szkolenie (do pobrania)

Oświadczenie VAT (do pobrania)