Sprawozdanie finansowe i informacja dodatkowa za rok 2018 dla WUP, PUP i OHP
Termin: 25.03.2019 r. / Miejsce: Warszawa
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest przygotowanie WUP-ów, PUP-ów i OHP do planowanej kontroli NIK oraz podniesienie wiedzy merytorycznej w zakresie zasad sporządzania sprawozdania finansowego za rok 2018 w zakresie urzędu i funduszu pracy, a w szczególności w zakresie nowego załącznika do sprawozdania finansowego, jakim jest „Informacja dodatkowa”.
Na szkoleniu omówione zostaną:
- wzory tabel i zestawień, jakie należy przygotować w WUP, PUP i OHP w celu sporządzenia informacji dodatkowej oraz przeprowadzone zostaną warsztaty praktyczne w powiązaniu z systemem księgowości urzędu i funduszu pracy.
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane jest do dyrektorów, kadry kierowniczej oraz głównych księgowych i księgowych Wojewódzkich i Powiatowych Urzędów Pracy oraz Ochotniczych Hufców Pracy.
PROGRAM SZKOLENIA
- Specyfika sprawozdawczości finansowej PUP, WUP i OHP w zakresie urzędu (budżetu) i funduszu pracy - źródła prawa normujące obowiązujące w Polsce zasady rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej i finansowej za rok 2018 w roku 2019.
- Nadrzędne zasady rachunkowości budżetowej oraz zasady wyceny aktywów i pasywów obowiązujące w rachunkowości budżetowej i ich zastosowanie w praktyce - wycena na moment początkowy (powstania) a wycena na dzień bilansowy.
- Terminy sporządzania sprawozdania finansowego za rok 2018 w świetle rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 grudnia 2018 roku zmieniającego rozporządzenie w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
- Nowy wzór i ogólne zasady sporządzania sprawozdania finansowego za rok 2018 dla PUP, WUP i OHP jako jednostek budżetowych.
- Bilans - powiązanie zapisów księgowych z poszczególnymi pozycjami bilansu PUP, WUP i OHP jako jednostki budżetowej i jako funduszu pracy za rok 2018 .
- Rachunek zysków i strat - powiązanie zapisów księgowych i paragrafów klasyfikacji budżetowej z poszczególnymi pozycjami rachunku zysków i strat PUP, WUP i OHP za rok 2018.
- Zestawienie zmian funduszu - powiązanie zapisów księgowych z poszczególnymi pozycjami zestawienia zmian funduszu PUP, WUP i OHP jako jednostki budżetowej za rok 2018.
- Ogólne omówienie zakresu danych wykazywanych w nowym załączniku nr 12 „Informacja dodatkowa” i ich powiązanie z bilansem, z rachunkiem zysków i strat, z zestawieniem zmian funduszu PUP, WUP i OHP oraz z bilansem funduszu pracy za rok 2018.
- Wprowadzenie do załącznika nr 12 „Informacja dodatkowa” – wskazanie czy sprawozdanie finansowe zawiera dane łączne w zakresie urzędu i funduszu pracy, omówienie polityki rachunkowości PUP, WUP i OHP jako jednostek budżetowych, metod wyceny aktywów i pasywów, w tym amortyzacji oraz omówienie problemu niezgodności danych w zakresie środków trwałych amortyzowanych jednorazowo ujmowanych na koncie 013 finansowanych z paragrafu 421 wykazywanych w pozycji B.II rachunku zysków i strat.
- Powiązanie zapisów księgowych z poszczególnymi pozycjami informacji dodatkowej PUP, WUP i OHP za rok 2018 w zakresie:
- szczegółowego zakresu zmian wartości grup rodzajowych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych dla pozycji 1.1.,
- zasad ustalania aktualnej wartości rynkowej środków trwałych, w tym dóbr kultury dla pozycji 1.2.,
- kwoty dokonanych w trakcie roku obrotowego odpisów aktualizujących wartość aktywów trwałych dla pozycji 1.3.,
- wartości gruntów użytkowanych wieczyście dla pozycji 1.4.,
- wartości nieamortyzowanych lub nieumarzanych przez jednostkę środków trwałych, używanych na podstawie umów najmu, dzierżawy i innych umów dla pozycji 1.5.,
- liczby oraz wartość posiadanych papierów wartościowych, w tym akcji i udziałów oraz dłużnych papierów wartościowych dla pozycji 1.6.,
- danych o odpisach aktualizujących wartość należności dla pozycji 1.7.,
- danych o stanie rezerw według celu ich utworzenia dla pozycji 1.8.,
- podziału zobowiązań długoterminowych dla pozycji 1.9.,
- kwoty zobowiązań w zakresie leasingu dla pozycji 1.10.,
- kwoty zobowiązań w ze wskazaniem charakteru i formy tych zabezpieczeń dla pozycji 1.11.,
- kwoty zobowiązań warunkowych w tym również udzielonych przez jednostkę gwarancji i poręczeń, dla pozycji 1.12.,
- wykazu istotnych pozycji czynnych i biernych rozliczeń międzyokresowych dla pozycji 1.13.,
- łącznej kwoty otrzymanych przez jednostkę gwarancji i poręczeń niewykazanych w bilansie dla pozycji 1.14.,
- kwoty wypłaconych środków pieniężnych na świadczenia pracownicze dla pozycji 1.15,
- innych informacji dla pozycji 1.16.,
- wysokości odpisów aktualizujących wartość zapasów dla pozycji 2.1.,
- kosztów wytworzenia środków trwałych w budowie, w tym odsetek oraz różnic kursowych, które powiększyły koszt wytworzenia środków trwałych w budowie w roku obrotowym dla pozycji 2.2.,
- kwoty i charakteru poszczególnych pozycji przychodów lub kosztów o nadzwyczajnej wartości lub które wystąpiły incydentalnie dla pozycji 2.3.,
- informacji o kwocie należności z tytułu podatków realizowanych przez organy podatkowe podległe ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych wykazywanych w sprawozdaniu z wykonania planu dochodów budżetowych dla pozycji 2.4.,
- innych informacji dla pozycji 2.5.,
- inne informacje niż wymienione powyżej, jeżeli mogłyby w istotny sposób wpłynąć na ocenę sytuacji majątkowej i finansowej oraz wynik finansowy jednostki dla pozycji 3..
- Wzory tabel i zestawień niezbędnych do sporządzenia załącznika 12 ”Informacja dodatkowa”, a także pełny ich zakres merytoryczny – przykłady liczbowe i zadania z praktyki dla PUP, WUP i OHP a systemy BESTI@ i TREZOR.
- Korekty obrotów i sald w zakresie łącznego sprawozdania finansowego za rok 2018 - omówienie obowiązku dot. eliminowania wzajemnych rozliczeń i problemy wzajemnych rozliczeń pomiędzy urzędem a funduszem pracy.
- Dokumentowanie wzajemnych rozliczeń na arkuszu wyłączeniowym, przykład arkusza wyłączeniowego oraz jego powiązanie z kontem 976.
- Odpowiedzi na pytania.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa
- jednej osoby 490 zł netto +23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 450 zł/os netto +23% VAT
Do podanych wyżej cen nie doliczamy podatku VAT
w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu. Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.
Termin
Zajęcia odbywają się będą w centrum miasta
w godzinach: 10:00 – 15:00. O dokładnym miejscu szkolenia
poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.
Kontakt
Zgłoszenie uczestnictwa przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:
Katarzyna Jurek
tel. (22) 46-49-718, fax (22) 46-49-752
e-mail: katarzyna.jurek@irip.pl
Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane na potwierdzeniu konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury.
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Pastwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.