Realizacja usług i instrumentów rynku pracy przez Urzędy Pracy w kontekście pomocy de minimis

 

 

Termin: 11.07.2019 r. / Miejsce: Warszawa

CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia jest podniesienie poziomu wiedzy merytorycznej pracowników PUP-ów w zakresie pracy z instrumentami wsparcia, objętymi regułami pomocy de minimis. Szczególna uwagę zwrócimy na aspekty prawne (krajowe i wspólnotowe) w zakresie udzielania pomocy de minimis, jak również ćwiczenia praktyczne przygotowujące uczestników do rozpatrywania indywidualnych przypadków i identyfikowania lub wykluczania występowania pomocy de minimis, nabycia umiejętności określania wartości udzielanej pomocy (EDB) w kontekście realizacji np. prac interwencyjnych, a także przypadków rozkładania pomocy na raty lub odraczania terminu zwrotu pomocy – ma to zastosowanie w sytuacji zwrotu pomocy w przypadku niedotrzymania przez beneficjenta pomocy warunków udzielenia pomocy, etc.

GRUPA DOCELOWA

Szkolenie adresowane jest do dyrektorów, kierowników oraz przedstawicieli departamentów organizacyjno – prawnych, działów rynku pracy, Centrum Aktywizacji Zawodowej, komórek instrumentów rynku pracy, zespołów instrumentów wspierających usługi rynku pracy, a także specjalistów ds. refundacji, programów oraz wszystkich osób zajmujących się przyjmowaniem/ rozpatrywaniem wniosków o udzielenie pomocy de minimis.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Kiedy występuje pomoc publiczna – spojrzenie na pojęcie działalności o charakterze gospodarczym.

2. Który rodzaj pomocy de minimis wybrać?

3. Określanie wysokości udzielanej pomocy de minimis na przykładach ulgi w spłacie zobowiązań: rozkładanie na raty zaległości publicznoprawnych lub odraczanie terminu płatności zaległości publicznoprawnych.

4. Refundacja części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne skierowanych bezrobotnych do 30 roku życia.

5. Finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego: omówienie pojęcia mikroprzedsiębiorcy.

6. Analiza wybranych instrumentów wsparcia, w odniesieniu do których będzie należało stosować pomoc de minimis – z uwzględnieniem potrzeb uczestników szkolenia w oparciu o znowelizowane w 2017 r. akty wykonawcze.

7. Łączenie oraz kumulowanie pomocy de minimis w odniesieniu do tego samego podmiotu.

8. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w tym nowy (publikacja w 2019 r.) formularz informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.

9. Sukcesja prawna – zmiany przedsiębiorców na etapie realizacji umowy. Postępowanie w przypadku zmiany formy prawnej beneficjenta pomocy w trakcie realizacji umowy (przekształcenia).

10. Omówienie zagadnień zwrotu pomocy de minimis w przypadku:

  • aneksów umów,
  • wystawienia korekt zaświadczeń o pomocy de minimis.\

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa:
- jednej osoby 490zł netto +23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 450 zł/os netto +23% VAT

Do podanych wyżej cen nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje: koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu. Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.

Termin
Zajęcia odbywać się będą w centrum miasta w godzinach: 10:30 – 15:30.
O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.

Kontakt
Zgłoszenia przyjmuje:
Katarzyna Jurek
tel. (22) 46-49-718;
fax (22)  46-49-752
e-mail: katarzyna.jurek@irip.pl

Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury. Rezygnacje przyjmujemy pisemnie najpóźniej na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % opłaty

Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.

Zgłoszenie uczestnictwa na szkolenie (do pobrania)
Oświadczenie VAT (do pobrania)

 

<<< powrót