Etyka, przeciwdziałanie korupcji i konfliktowi interesów w służbie cywilnej
Termin: 17.06.2019r. / Miejsce: Warszawa
Termin: 2.07.2019 r. / Miejsce: Katowice
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest podniesienie wiedzy kadry kierowniczej i urzędniczej sektora publicznego w zakresie:
- wykonywania obowiązków służbowych zgodnie z zasadami etyki służby publicznej,
- stosowania standardów etycznych w aktywności pozasłużbowej, w tym w intrenecie,
- rozpoznawania i unikania konfliktu interesów,
- przestrzegania obowiązujących przepisów etycznych i antykorupcyjnych.
Pogłębienie wiedzy na temat etosu służby publicznej i konfliktu interesów oraz praktyczne zastosowanie umiejętności w nieoczywistych przypadkach. Podczas szkolenia uczestnicy nabędą umiejętności z:
- rozpoznawania i unikania ryzyk etycznych i korupcyjnych w sferze służbowej, prywatnej i w świecie wirtualnym,
- dokonywania właściwych wyborów w kwestiach przyjmowania prezentów, świadczeń, przysług, podejmowania dodatkowej aktywności zarobkowej i niezarobkowej, społecznej i politycznej,
- prawidłowej komunikacji i utrzymywania przejrzystych relacji z interesariuszami jednostki, które pozawalają na skuteczne działanie bez wikłania się w podejrzane relacje,
- właściwego zachowywania się w intrenecie i sieciach społecznościowych,
- pełnienia roli etycznego lidera - w przypadku stanowisk kierowniczych.
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane jest do dyrektorów, kierowników, koordynatorów i przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej oraz pracowników Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Żandarmerii Wojskowej, Służby Celnej, Policji, Straży Granicznej, Najwyższej Izby Kontroli, Urzędów Skarbowych, jak również członków korpusu służby cywilnej w administracji rządowej.
PROGRAM SZKOLENIA
- Etyka służby publicznej. Pomaga czy przeszkadza skutecznie rządzić? Rola kierownika jako etycznego lidera.
- Prawne podstawy etyki służby publicznej.
- Konflikt interesów. Czym jest i jak go unikać?
- Konflikt interesów w zamówieniach publicznych i przy wydawaniu decyzji administracyjnych. Przepisy i ich stosowanie.
- Dodatkowe zatrudnienie i zarobkowanie. Kiedy można podejmować, kiedy należy odmawiać?
- Aktywność pozasłużbowa. O jakich zasadach trzeba pamiętać?
- Prezenty, świadczenia, przysługi. Gdzie kończy się uprzejmość, a zaczyna korupcja?
- Komunikacja i relacje z interesariuszami. Czego się wystrzegać? Jak zachować przejrzyste relacje?
- Aktywność w intrenecie i sieciach społecznościowych. Jakie zasady obowiązują w świecie wirtualnym?
-
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa:
- jednej osoby 490zł netto +23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 450 zł/os netto +23% VAT
Do podanych wyżej cen nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu. Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.Termin
Zajęcia odbywać się będą w centrum Katowic w godzinach: 9:00 – 16:00.
O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.Kontakt
Zgłoszenia przyjmuje:
Katarzyna Jurek
tel. (22) 46-49-718;
fax (22) 46-49-752, 53-70-181;
e-mail: katarzyna.jurek@irip.plZgłoszenie uczestnictwa na szkolenie (do pobrania)
Oświadczenie VAT (do pobrania)