Sprawozdanie finansowe jednostki budżetowej za rok 2018
- zasady sporządzania jednostkowego i łącznego sprawozdania finansowego
- nowy załącznik nr 12 „informacja dodatkowa”
- specyfika funkcjonowania państwowych funduszy celowych
Termin: 14.12.2018 r. / Miejsce: Warszawa
- Nadrzędne zasady rachunkowości oraz zasady wyceny aktywów i pasywów obowiązujące
w rachunkowości budżetowej na dzień 31 grudnia 2018 roku. - Identyfikacja podmiotu sprawozdawczego w systemie REGON
- problem posługiwania się NIP-em i REGON-em w jednostkach i zakładach budżetowych po centralizacji rozliczeń VAT.
- Przygotowanie do sporządzenia jednostkowego sprawozdania finansowego za rok 2018 przez państwową i samorządową jednostkę budżetową oraz samorządowy zakład budżetowy
- analiza nowych wzorów sprawozdań, problem bilansów państwowych funduszy celowych oraz problem braku druku bilansu z wykonania budżetu państwa za rok 2017.
- Powiązanie kont księgowych z poszczególnymi pozycjami bilansu jednostki i zakładu budżetowego za rok 2018
- aktywa trwałe i obrotowe,
- należności i zobowiązania,
- odpisy umorzeniowe środków trwałych,
- odpisy aktualizujące należności (wyjaśnienie dlaczego nie można księgować odsetek przypisanych a niezapłaconych na koncie 290),
- rozliczenia międzyokresowe przychodów i kosztów,
- przykłady rozliczeń międzyokresowych przychodów,
- przykłady rozliczeń międzyokresowych czynnych i biernych kosztów,
- fundusz jednostki i wynik finansowy oraz stan (wynik) państwowego funduszu celowego w bilansie jednostki budżetowej.
- Powiązanie kont księgowych i paragrafów klasyfikacji budżetowej z poszczególnymi pozycjami rachunku zysków i strat za rok 2018
- przychody i koszty z tytułu działalności operacyjnej podstawowej w tym dochody budżetowe,
- pozostałe przychody i koszty operacyjne niezwiązane bezpośrednio
z działalnością podstawową, w tym dodatnie i ujemne skutki finansowe zdarzeń nadzwyczajnych, - przychody i koszty finansowe,
- wynik finansowy.
- Powiązanie kont księgowych poszczególnymi pozycjami zestawienia zmian funduszu jednostki i zakładu budżetowego za rok 2018
- zwiększenia i zmniejszenia funduszu oraz wynik finansowy.
- Powiązanie kont księgowych poszczególnymi pozycjami informacji dodatkowej za rok 2018
- zasady zbierania danych do Informacji dodatkowej,
- budowa tabel i zestawień,
- źródła danych oraz zasady ustalania wartości rynkowej środków trwałych stanowiących mienie państwowe lub mienie komunalne.
- Przygotowanie do sporządzenia łącznego sprawozdania finansowego za rok 2018 przez jednostkę nadrzędną
- definicja jednostki nadrzędnej oraz omówienie obowiązku dot. eliminowania wzajemnych rozliczeń.
- Przygotowanie do sporządzenia sprawozdania finansowego jednostki samorządu terytorialnego za rok 2018 przez jednostkę nadrzędną
- bilans z wykonania budżetu JST oraz omówienie obowiązku dot. eliminowania wzajemnych rozliczeń.
- Dokumentowanie wzajemnych rozliczeń na arkuszu wyłączeniowym, przykład arkusza wyłączeniowego oraz jego powiązanie z kontem 976
- korekty obrotów i sald w zakresie łącznego sprawozdania finansowego za rok 2018.
- Odpowiedzi na pytania.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa
-jednej osoby 490 zł netto +23% VAT
-dwóch lub więcej osób z jednej firmy 450 zł/os netto +23% VAT
Do podanych wyżej cen nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje: koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu. Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.
Termin:
Zajęcia odbywają się będą w centrum miasta w godzinach: 10:00 – 15:00. O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.
Kontakt
Zgłoszenie uczestnictwa przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:
Aleksandra Szmater
tel. (22) 46-49-718, fax (22) 46-49-752 e-mail: aleksandra.szmater@irip.pl
Dane do przelewu: Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane na potwierdzeniu konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników. Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury.
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Pastwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.